Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Punta Arenas - przygotowania do wyjazdu

Punta Arenas - przygotowania do wyjazdu

Chile
Chile, Punta Arenas

Wstałem o 8.30. Śniadanie w hostelu.

Wychodzę w południe kupić bilet do Puerto Natales. Kosztuje 4000 peso za 254 km.

Zwiedzam muzeum dom Mauricio Brauna i Josefiny Menendez, którzy zbili fortunę zaopatrując statki, które musiały płynąć przez Cieśninę Magellana na początku XX w. Gdy powstał Kanał Panamski, zwinęli interes i przenieśli się do Buenos Aires. Rodzina przekazała dom miastu. Pokoje w pełnym wystroju, poza tym wystawa poświęcona przyrodzie i odkryciom geograficznym.

Jest też wystawa poświęcona Indianom. Uznani przez Darwina za najniższą formę ludzką, przybyli na te ziemie prawdopodobnie ok. 10-15 tys. lat temu. Ok. 5 tys. lat temu musieli się zdziwić, gdy wskutek ocieplenia część lądu została zalana i oddzieliła wyspę od reszty kontynentu. Wsypę tę nazwano później Ziemią Ognistą. Jeszcze bardziej musieli się zdziwić, gdy ujrzeli okręty Magellana w 1520 r. i wieki później statki białych ludzi, którzy zaczęli się tu osiedlać. Gdy w 1884 r. Salezjalnie założyli pierwszą misję, nie przypuszczali, że zamiast zaprowadzić tubylców do nieba, doprowadzą do ich szybkiego wyginięcia. Umierali na zwykłe przeziębienie.

Dziś zostały tylko stare fotografie, łuki, skóry, buty, łodzie...

Później robię zakupy. Ok. 4 kg prowiantu na najbliższy tydzień.

O 19 idę do katedry na Mszę Św., którą odprawia biskup.

O 20 znów darmowy film pt. "Fingere". Tym razem to produkcja miejscowa. Akcja w okolicach Puerto Natales. Ludzie często się śmieją, a ja często mogę tylko domyślać się o co chodziło.

Wracam do hostelu o 22. Przedtem spacer po plaży. W hostelu piątkowa atmosfera. Chilijczycy napili się cuba libre i poszli na salsę. Hostelowa diaspora też wesoło spędza czas.

Jutro (w sobotę) jadę do Puerto Natales, a stamtąd do parku narodowego Torres del Paine (147 km). Wracam w następny piątek do Puerto Natales i ruszam do argentyńskiego El Calafate.

Przez ten tydzień nie będzie więc wieści.

mama Marcina P
mama Marcina P - 2009-02-14 10:36
Chociaż nie będzie wiadomości to ja i tak będę tutaj wchodzila:):):)Spełniaj dalej swoje marzenia....Powodzenia Szymek

Przemek-CYBI
Przemek-CYBI - 2009-02-14 15:38
Oj właśnie się dowiedziałem o Twym przedsięwzięciu i aż mi milo ze tez jesteś z Piasków.Świetna sprawa taka podroż będę odwiedzał i czytał i mam nadziej ze po powrocie będzie zorganizowane spotkanie połączone z prezentacja zdjęć z podroży.Pozdrawiam z zimowych klimatów Piasków .

B...
B... - 2009-02-14 21:29
Gdy w twym życiu zdarzy się, serce Twoje ściśnie ból On jest z Tobą, wspiera Cię, On Twój Pan przyjaciel Twój, gdybyś nawet został sam, cały świat opuści Cię to On z Tobą zawsze jest, bardzo kocha Cię
te pare słów otuchy dla Ciebie Szymku

Magnolia
Magnolia - 2009-02-15 17:16
Ciekawie opisałeś wrażenia z wystawy,mam wrażenie jak byłoby się tam z toba,no to czekam na twój powrot z parku i nową porcje opowieści.

Biber
Biber - 2009-02-18 15:03
Witaj Szymonie. Dopiero wczoraj dowiedziałem się z gazety o Twoim wyczynie. Najserdeczniej pozdrawiam i życzę dużo dobrego i dobrych ludzi na trasie Twojej wędrówki. Ryszard Biberstajn.

devingo gostynski
devingo gostynski - 2009-02-20 02:04
goraco kibicuje,tak trzymaj!pozdrowienia z connecticut

Bimber
Bimber - 2009-02-20 10:22
Witaj! Tu Tomasz. Wpisałem się wcześniej, ale możesz tamtego nie odczytać. Przeczytałem o Tobie w gazecie i podziwiam Cię za szaloną odwagę...