Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Trochę muzyki

Trochę muzyki

Argentyna
Argentyna, El Chalten

Wczoraj wieczorem zaglądam jeszcze do księgarni. Kupuję książkę 'La tregua" M. Benedettiego. Pani mówi, że jest dość łatwa. Faktycznie. Dziennik urugwajskiego urzędnika przed emeryturą, w którego życiu nic się nie dzieje. Prawie. Można zrozumieć.

Gdy wracam, z czarnych chumr zaczyna padać.

Całą noc padało. Rzeki się rozlały, przed namiotem zrobiła się kałuża. Nie wstałem o 4 i nie było wschodu słońca. Wstałem o 10. O dziwo pojawiło się też słońce.

Idę do miasta. Kawa. Nauka hiszpańskiego. Powrót na kemping. Mam zamiar iść na spacer w kierunku Fitz Roya.

Przechodząc się po kempingu dostrzegam kolesia z gitarą. Podchodzę. Daje mi gitarę. Zaczynam grać. Ja gram swoje, on swoje. Zjawiają się dwaj jego kumple. Też grają. Pijemy yerba mate. W międzyczasie przyjeżdża jakiś samochód, z którego wyskakują jacyś Argentyńczycy. Biegają po kempingu i szukają polskiego alpinisty jakby chcieli go zabić, ale nie znajdują. Odjeżdżają.

Gramy, śpiewamy. Uczę się jednego argentyńskiego kawałka. Niemiec przynosi ciastka i dulce de leche. To amerykański przysmak - gęste mleko z karmelem. Bardzo słodkie. Przynoszę też moje ciastka. Chłopaki robią herbatę. Tak mija popołudnie. Miłe chłopaki, Argentyńczycy. Zarabiają, grając w okolicznych barach. Gdy robi się zimno, kończymy grać.

Na 21 idę do kościoła. Przyjechał ksiądz z Calafate i robi spóźnione posypanie popiołem. Na mszy jest 13 osób. Bardzo kameralnie. Na początku mszy ksiądz pyta wszystkich nieznajomych skąd są. Rolę głównego ministranta pełni starsza kobieta w białej tapirowanej czuprynie. Na zewnątrz szaleje wiatr.