Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Isla Quinchao

Isla Quinchao

Chile
Chile, Achao

Wysiadamy z promu o 5:30. Pada i ciemno. Podjeżdżamy busem na dworzec. Ja jadę do Castro, Czesi dalej - do Puerto Montt. W Castro sie rozstajemy. Zostawiam plecak i idę oglądać miasto.

Wyspa Chiloe słynie z architektury - drewnianych domów i kościołów, niektórych budowanych bez użycia gwoździ. Gdy wschodzi słońce, miasteczko jest kolorowe i piękne. W restauracji jem Curanto, typowy przysmal - małże, tradycyjny placek, ziemniaki, szynka. Na wybrzeżu sprzedają zupę z owoców morza. Obchodzę wszystkie dużo hotelików (hospedaje) i znajduję jeden za 5000 peso za noc ze śniadaniem (pokój 1-os.). Mówię, że wrócę za parę dni.

Ok. 17 jadę na Isla Quinchao autobusem (1400 peso). Zatrzymuję się w Curaco de Velez. Idę na plażę. Jakieś małe dziewczynki wskazują dom, gdzie sprzedają ostrygi. Zjadam cztery sztuki.

Jadę do wioski Anchao. Znajduję hospedaje za 6 tys. peso. Mały spacer, kąpiel i spać.

Wyspa mi się podoba. Zostanę tu z parę dni.