Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Kolacja

Kolacja

Brazylia
Brazylia, Áurea

Wydarzeniem wartym odnotowania dziś była kolacja.

Zostaliśmy zaproszeni na urodziny żony lokalnego magnata rolniczego, obszarnika, takiego, który ma całą ziemię po horyzont, dużo traktorów, kombajnówi i reali.

Kolacja w restauracji zwanej "churascaria". Serwują więc churrasco. Bardzo dobre. Co 3 minuty zjawia się kelner z mięsem nabitym na kij i odkraja kawałek. Zaczynają od serc ptaków, a potem podają coraz to inne części krowy, barana i świni. Człowiek nie zdąży zjeść jednego kawałka, a tu już podłazi kolejny np. z żeberkiem. W tym samym czasie inna grupa serwuje różne pizze.

Gauchos (tak nazywa się mieszkańców stanu Rio Grande do Sul) jedzą więc bardzo szybko (może słowo "jedzą" jest tu zbyt łagodnym określeniem).

W restauracji jest trochę osób polskiego pochodzenia.

I tak trwa to z godzinę, z tym że w międzyczasie zaczynają przynosić pizze na słodko, owocowe, z czekoladą, a na koniec z lodami.

O 22 wracamy do domu.

pikus
pikus - 2009-06-06 21:43
uwazaj co jesz Szymek oby ci szczura piczonego nie podali te buratos.

Swierszcz
Swierszcz - 2009-06-08 08:32
A miękkie chociaż te "szuraszku" ?
Bo na ogół w Brazylii można sobie na tym protezy połamać ;-)

mama MarcinaP
mama MarcinaP - 2009-06-09 23:41
A ja tu zagladam codziennie i zagladam i jakos nic nie widze :):):) a okularki jak narazie mam dobre:):):).No Szymek dosyc odpoczywania, czas na nowy wpis:):):) Pozdrowienia

Magnolia
Magnolia - 2009-06-10 11:33
Swietną przystań na odpoczynek znalazłeś,korzystaj,drugi raz moze ci sie juz nie trafić taka okazja.

Jozin - 2009-06-10 16:19
Kurcze pióro, Pani to już jest moim sumieniem. Już uzupełniam ;)

Jozin - 2009-06-10 16:21
A co do szurasko, to już ma dosyć przyznam szczerze. Czasami trafi się jednak naprawdę miękkie. Zwykle jednak trzeba mieć pierwsze zęby. Jeszcze niecałe dwa miesiące w Amerycy Płd. Mama nadzieję, że szczęka wytrzyma.

A pierwszą plombę to straciłem już niestety 4-tego dnia w Argentynie na asado ;)