Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Pierwsze dni

Australia
Australia, Sydney

Wtorek.

Zwiedzanie Sydney zaczynam od słynnej opery. Hostel jest bardzo dobrze położony, w samym centrum. Może nie jest zbyt czysty. W każdym razie karaluchy trzymają się z daleka od mojego łóżka. Do opery mam 15 min. na piechotę. Po drodze zaglądam do katedry.

Potem ogród botaniczny. tysiace ludzi biega, ćwiczy boks i inne sporty na trawie.

Środa.

Dużo się nie dzieje. Poznaję w hostelu Argentyńczyka, byłego piłakrza zespołu Huracan. Wspomina jak to grywał przeciwko Argentinos Juniors, gdy w tym zespole grał Maradona i nigdy nie mogli ich pokonać. Mówi, że ma ochotę odwiedzić Maradonę, jeśli go jeszcze pamięta i powiedzieć mu, że był najlepszym piłkarzem na świecie, a teraz jest najgorszym trenerem. Po porażce w meczu z Paragwajem może coś w tym jest.

Poza tym udaję się do biblioteki miejskiej. Mają darmowy Internet i przewodniki z całego świata. Spędzę tu parę dni, opracowując plan dalszej wycieczki.

Warto zobaczyć: hotele w Sydney.

Wieczorem siedzimy na dachu. ŁAdny widok na centrum. W ogrodzie botanicznym jest dużo ptaków, papugi itp. Czasem jakaś przyleci na nasz balkon. Gramy na gitarze. Poznaję Brazylijczyka, który właśnie zaczął pracę, jest informatykiem i zwierza mi się, że nic nie rozumie z tego co do neigo gadają.

Idę spać ok. 1.Azjaci z pokoju mają dziwny zwyczaj nastawiania budzika na 5 i potem wyłączania go co 10 minut. Najdłużej śpi Hindus. Wstaję w południa, opuszczając po dordze parę wykładów.

Pierwsze dni były pochmurne, w czwartek wyszło słońce.

beret
beret - 2009-09-17 08:00
miło na te fotki popatrzec i wiedzieć, ze tez kiedys fajne chwile się tam spędziło:)

Joasia Dopierała
Joasia Dopierała - 2009-09-17 22:12
Aż chce się tam być ! :D Bo tutaj- we Wrocławiu- pada, zimno i już czuć zbliżającą się jesień :/ Pozdrawiam Cię serdecznie Szymon :)

Ania Kozłowska
Ania Kozłowska - 2009-09-18 15:24
Przede wszystkim - dzięki!!! wiesz za co:) Super czyta się twojego bloga w pracy, mam przynajmniej chwilę odetchnienia od ponurej rzeczywistości:) Zdjęcia pierwsza klasa:) Miłej zabawy!!!