Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Park Lumphini i Jim Thompson

Park Lumphini i Jim Thompson

Tajlandia, Bangkok

Z rana tj. o 9 udaję się łodzią i SkyTrainem do Parku Lumphini, enklawy zieleni wśród betonowej dżungli. Jest trochę gorąco.

Później jadę do domu Jima Thompsona, Amerykanina, który zjawił się w Tajlandii po wojnie i wzbogacił się na handlu jedwabiem. Pobadł w jakieś uwielbienie dla tajskiej kultory i przeniósł do swojej posiadłości tradycyjne tajskie domy, w jednym z nich zamieszkał. W wieku 61 lat zaginął w Malezji. Podobno jakiś wróżbita ostrzegł go, żeby uważał, gdy będzie miał 61 lat, po coś się może stać. A ja ostrzegam wszystkich czytelników - przykład Jima Thompsona pokazuje, żeby nie chodzić do żadnych wróżek.

Po drugiej stronie kanału, przy którym znajduje się dom Jima Thompsona jest osiedle-wioska, w której zamieszkiwali od dawna producenci jedwabiu. Ciekawe miejsce, pełno bardzo wąskich, krętych, uliczek, domki zbudowane z blachy fakistej i przeróżnych innych materiałów, pełno leniwych kotów.

Zobacz polecane hotele w Bangkoku.

Ja też już się rozleniwiłem, więc biorę taksówkę i wracam do hotelu.