Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    CZARNINA

CZARNINA

Brazylia
Brazylia, Áurea

Nadszedł dzień polonijnego święta. Wstaję o 5.30. O 6.10 wyjeżdżamy do Porto Allegre po Ambasadora RP, który tam przyleci z Brasilii. Po drodze zjadamy obiad w churrascarii.

Dojeżdżamy do Aurea punktualnie o 20, czyli wtedy, gdy to wszystko się zaczyna. Do Porto Allegre jest 400 km.

Na początku festynu przemówienia. Najbardziej podoba mi się wystapienie brazylijskiego deputpowanego federalnego. Grzmi niczym na potężnym partyjnym wiecu, wykrzykuje peany na cześć miejscowej społeczności, a na końcu zapowiada, że wyasfaltuje wszystkie drogi w mieście i da pieniądze na remont kościoła. Przeraźliwie głośnemu głosowi towarzyszą zamaszyste gesty ręką.

Siadam przy stoliku dla władz. Mogę więc bliżej poznać brazylijskiego polityka. To prawdziwe kuriozum.

Podają zupę i inne potrawy - mięso ze świni, pierogi, bigos.

Ok. 23 zaczyna się potańcówka. O 2 zmywam się do domu, bo boli mnei gardło. Czuję, że będę chory...