Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Greenstone Valley - dzień 1

Greenstone Valley - dzień 1

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Greenstone Hut

Pobudka o 6.30. Noc bya wyjtkowo ciepła. Dzień zapowiada się pogodny. Na początku drogi jakaś młoda pasterka na quadzie zagania owce, które zabłąkały się w lesie. Po lewej stronie mam turkusowy potok Greenstone. Droga prowadzi w zasadzie przez las. Robię wycieczkę w bok do zacisznego i malutkiego jeziorka Rere.

Pogoda jest wyśmienita. Ciepło, bez żadnej chmury.

Ok. 16.30 dochodzę do chatki Greenstone Hut. Nie ma nikogo. Z księgi gości wynika, że powinien zjawić się jeden myśliwy, bo napisał, że będzie tu 3 dni, a przybył 16 sierpnia. Nie pojawił się jednak. Postanowiłem zanocować w chatce. Znajduję się na 520 m npm na polance z pięknym widokiem na ośneiżone szczyty. Rozpalam ogień w kominku i robi się zaraz bardzo przytulnie.

Gdy tak szedłem dzisiaj, to w mojej empetrójce załączyła się piosenka:

'We storek w schronisku po sezonie
w dolinę właśnie zszedł ostatni gość.
Za oknem plucha, kubek parzy dłonie.
I tej herbaty i tych gór mam dość'

Wszystko się zgadza (zwłaszcza, że jest wtorek) oprócz tego, że za oknem nie plucha, a rozgwieżdżone niebo, zamiast herbaty kawa, no i nie mam jeszcze dość tych gór. Mógłbym nawet powiedzieć

'choć nieźle dzisiaj dostałem kość
to tych gór nie mam jeszcze dość'.

Tam przyjemnie się tu siedzie, że już po 22, a nei chce się spać.