Geoblog.pl    Jozin    Podróże    Podróż Jożina dookoła świata    Greenstone Valley - dzień 2

Greenstone Valley - dzień 2

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, McKellar Hut

Budzę się razem ze świtem ok. 7. W nocy przymroziło, ale w chatce było ciepło. Woda w zbiorniku zamarzła. Ruszam w dalszą drogę, do następnej chatki.

Z ciekawostek, dolina została po raz pierwszy przebyta przez Europejczyka w 1861 r. Wcześniej oczywiście przemierzali jąrdzenni mieszkańcy, czyli Maorysi.

Po drodze jest most zrobiony z lin i siatki do płotów, zawieszony wysoko nad rzeką. Jego przejście dostarcza pewnej dawki emocji.

Spotykam pierwszych ludzi na szlaku, parę Anglików, potem jeszcze dwójkę chłopaków. Idę w przeciwną stronę. Pogoda znów wyśmienita. Ani jednej chmurki.

Dochodzę do chatki ok. 17. Nie ma nikogo. Mam pewne problemy z rozpaleniem ognia. Nie przeczytałem instrukcji i zacząłem rozpalać przy zamkniętym kominie. Włączył się alarm przeciwpożarowy. Ale to hałasu robi. Na szczęście nie przyleciał od razu helikopter, a po otwarciu drzwi i okien alarm się wyłączył. Nie ma suchego drewna, ale jest węgiel.